Bloggen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce tempor consequat quam, non dapibus diam porttitor at. Duis magna odio, ultrices sit amet commodo eget, condimentum non lorem. Praesent a dui lobortis ex pellentesque fermentum at egestas elit.

Spørreundersøkelse om internasjonal netthandel

Som tilbyder av en nettbutikkløsning med full støtte for internasjonalisering, er vi interessert i å vite mer om nettbutikkers vilje/hindre til å satse internasjonalt. Derfor har vi gjennomført en undersøkelse om internasjonal netthandel med leserne av daværende netthandel.no. I utgangspunktet er jo en nettbutikk tilgjengelig fra hele verden, og i vårt system er det enkelt å legge til flere språk for alle produkter og sider i nettbutikken.

Amazon.no – 5 utfordringer og mulligheter for nordiske nettbutikker

Amazon er sannsyneligvis på vei til Norden og Norge. En mer detaljert lanseringsplan er ikke gitt, men noen eksperter sier det kan skje allerede i 2018, i Sverige ihvertfall. Hva kan dette innebærer for små og mellomstore nettbutikker? Hvordan skal små nettbutikker reagere på dette? Hvilke utfordringer og muligheter medfører en lansering av Amazon på det nordiske markedet?

 

Hva gjør at en nettbutikk selger?

Hva er det som gjør at en nettbutikk faktisk selger? Butikken må være enkel å navigere og den må alltid føles sikker å handle i. Ofte blir produktene litt usynlige under en stor bildeslider på førstesiden. På produktsidene mangler det i mange tilfeller tilstrekkelig informasjon om produktene, som kan gjøre at kundene ikke føler seg sikre nok til å gjøre et valg.

Nettbutikkens design - vinner konverteringsoptimalisering eller det visuelle?

Når nettbutikkens utseende utformes, gjelder det å finne en balanse mellom konverteringsoptimalisering og det visuelle. Et bra bilde eller en kul video som fyller hele startsiden, kan gi et heftig inntrykk på besøkende. Men hjelper det for nettbutikkens grunnleggende formål, salget? En nettbutikk kan selvfølgelig være både visuelt imponerende og samtidig selge bra, så lenge helheten er godt gjennomtenkt. 

Beskytt nettbutikken med SSL-sertifikat

Hva er egentlig SSL?

SSL er en teknikk som brukes til å beskytta tilkoblinger mellom internettbrukeren og internettjenestene. Forkortelsen kommer fra engelsk Secure Sockets Layer, men i dagligtale brukes SSL eller HTTPS.

Med en ubeskyttet tilkobling mellom brukerens nettleser og tjenesten, er kanalen som sender all data ubeskyttet og all informasjon kan i prinsippet avlyttes.

Øk hastigheten i nettbutikken - fjern fartsdumpene

Hvor raskt en nettbutikks sider lastes, har vesentlig betydning for kundeopplevelsen og derfor også for salget. Hvis en lenke fra søkeresultatet tar flere sekunder å laste inn, kommer en utålmodig surfer definitivt til å bli lei og gå til neste lenke i søkeresultatet. Også Google legger merke til dette og bruker siders hastighet som et kriterie ved opplisting av søkeresultater.

Kupongkoder, en utprøvd og elsket markedsføringsteknikk

Ved å tilby rabattkuponger til kundene dine, kan du øke sjansene for at de legger inn en bestilling i nettbutikken din, eller bestiller mer enn de i utgangspunktet hadde planlagt.

Rabattkuponger har historie som kan spores tilbake til 1887 og Coca-Cola. Den daværende eieren av den hemmelige oppskriften for Coka-Cola, Asa Griggs Candler, var overbevist om potensialet til produktet han hadde. Spørsmålet var hvordan han kunne overbevise mange nok mennesker om å prøve ut den nye drikken.

Share on social media