markedsføring

Bruk kundetyper for mer personlig service

E-handel sammensatt av mange ulike deler: produkter, forhandlere, produsenter, logistikk, e-handelsplattform og alt er avhengig av det siste ledded kunden. I en fremgangsrik nettbutikk må alle delene fungere og være i orden som selvstendige deler, men samtidig også være en lenke til kunden. Hvilke behov har kundene fra de forskjellige delene? For å svare på dette spørsmålet må du først tenke igjennom hvem er egentlig kundene dine.

Hva gjør at en nettbutikk selger?

Hva er det som gjør at en nettbutikk faktisk selger? Butikken må være enkel å navigere og den må alltid føles sikker å handle i. Ofte blir produktene litt usynlige under en stor bildeslider på førstesiden. På produktsidene mangler det i mange tilfeller tilstrekkelig informasjon om produktene, som kan gjøre at kundene ikke føler seg sikre nok til å gjøre et valg.

Kupongkoder, en utprøvd og elsket markedsføringsteknikk

Ved å tilby rabattkuponger til kundene dine, kan du øke sjansene for at de legger inn en bestilling i nettbutikken din, eller bestiller mer enn de i utgangspunktet hadde planlagt.

Rabattkuponger har historie som kan spores tilbake til 1887 og Coca-Cola. Den daværende eieren av den hemmelige oppskriften for Coka-Cola, Asa Griggs Candler, var overbevist om potensialet til produktet han hadde. Spørsmålet var hvordan han kunne overbevise mange nok mennesker om å prøve ut den nye drikken.

Share on social media