Vanlige spørmål

Spørsmål og svar

Hva er ePages?

Kjernen i Vilkas Groups netthandelsløsning bygger på ePages internasjonale og fremgangsrike netthandelsprogramvare. Programvarens utviklere ePages GmbH er en av de globale lederne innenfor netthandel. ePages er en avansert og pålitelig netthandelplattform som brukes av over 140 000 nettforhandlere rundt om i verden. Vilkas har vært i partnerskap med ePages siden 1998.

Hva slags bedrift er Vilkas Group OY?

Vilkas Group startet opp virksomheten i 1995 og har lang erfaring som leverandør av tjenester for netthandel. Vilkas Groups servere har høy kvalitet og opprettholder ca. 1600 butikker for nettbasert B2C- og B2B-handel. Ved hjelp av våre førsteklasses tjenester har nettbutikken din en trygg vei til fremtidig vekst. Vi har ansvar for produktutviklingen og vi garanterer at vi opprettholder kapasiteten tjenesten din behøver, også i fremtiden.

Kan jeg sette opp en nettbutikk selv om jeg ikke har en bedrift?

For å åpne en nettbutikk hos oss trenger du et organisasjonsnummer fra foretaksregisteret. Her kan du lese mer om hva et organisasjonsnummer er.

Er det mulig å oversette nettbutikkens innhold til andre språk?

Ja det er mulig. Ved hjelp av nettbutikkens administrasjonsgrensesnitt er det lett å lage en flerspråklig nettbutikk. Vilkas Groups netthandelsløsning har støtte for flere språk. Du kan lagre all informasjon om produktene, presentasjonstekster, osv. på de språkene du ønsker.

Hvor sikker er Vilkas netthandel?

Nettbutikkene er fysisk lagret på Vilkas Groups egne servere. Eksperter hos oss, sammen med våre partnere, har ansvaret for at sikkerheten møter selv de høyeste krav til datasikkerhet. Vår programvare for netthandel bygger på den internasjonalt anerkjente og velutprøvde netthandelsløsningen til ePages, som har informasjonssikkerhet som møter dagens harde krav. Kontinuerlige oppdateringer og videreutvikling av sikkerhetsteknikk for netthandel forsikrer at kunden kan handle trygt på nettet, nå og i fremtiden.

Kan jeg bruke nettbutikken som hjemmeside for min bedrift?

Det kan du. Med Vilkas Groups tjenester for netthandel kan du lage en tradisjonell hjemmeside, en nettbutikk eller en kombinasjon av disse. Hvis du vil kan du også integrere nettbutikken i en eksisterende hjemmeside. Da vil nettbutikken bli en del av den øvrige informasjonen på hjemmesiden.

Hvilke betalingsmåter er inkludert i netthandelsløsningen?

I nettbutikken er betalingsløsningen Klarna Checkout allerede installert. Med Klarna Checkout kan kundene betale ordre med faktura, kort og bank, eller med delbetaling. Klarna Checkout er inkludert i avtalen, så det er ikke nødvendig å gjøre en separat avtale med Klarna. Dersom det ønskes kan det også brukes andre betalings løsninger. Vi har et bredt utvalg av ulike betalingstjenester integrert.

Hvilke programmer behøver jeg å installere for å kunne benytte nettbutikkløsningen?

Du behøver ikke å installere noe som helst. Vilkas Group netthandelsløsning er en skytjeneste, der Vilkas Group har ansvaret for at netthandelen fungerer. Det eneste du behøver er en internettilkobling og en datamaskin. Du utformer og driver din nettbutikk i en vanlig nettleser.

 

Hvordan setter jeg opp nettbutikken i praksis?

Det er enkelt å sette opp en nettbutikk med tjenestene Vilkas Group tilbyr. Når du har lagt inn en bestilling sender vi deg umiddelbart adressene og brukerkodene til nettbutikken og administrasjonsgrensesnittet.

Første gang du logger inn i administrasjonen går du gjennom en konfigurasjonsassistent, som hjelper deg med grunninnstillingene. Deretter kan du begynne å bygge opp butikken din med produkter og eget innhold. Du kan benytte deg av vår hurtigveiledning og våre supportsider dersom du trenger hjelp til å få butikken som du vil ha den. Dessuten har du tilgang på rask og profesjonell kundeservice ved behov.

Påvirker det meg at hverken Vilkas Group eller ePages er Norske bedrifter?

Nei. Butikken og administrasjonssidene er tilgjengelige på norsk. Du får support på norsk, via både telefon og e-post. Du kan også treffe oss på arrangementer vi deltar på i Norge, Sverige eller Finland. Vilkas Group samarbeider med flere aktører på det Norske markedet og har implementert deres tjenester i plattformen. Utover at du får en lokal norsk tjeneste får du også tilgang til ett bredt utvalg av internasjonale funksjoner og samarbeidspartnere, som er en stor fordel ved internasjonal handel. Vilkas Group har etablert et Norsk utenlandsk foretak, som gjør at bedriften er registrert i foretaksregistert og betaler skatt til Norge.

Kreves det teknisk kunnskap for å sette opp en nettbutikk?

Du trenger ingen tekniske kunnskaper om koding i PHP, AJAX, CSS, HTML eller lignende. Vilkas Groups netthandelsløsning er bygget opp på en måte som gjør brukeren uavhengig av å kunne kode eller programmere. Det er fullt mulig å utforme nettsidens grafiske utseende uten tekniske kunnskaper. Hvis du ønsker kan også nettbutikken fritt redigeres ved hjelp av HTML/CSS.

Hvordan betaler jeg for nettbutikken?

Du betaler månedsavgiften med kredittkort. Når du bestiller en nettbutikk, velger du om du vil inngå avtale for 1, 6 eller 12 måneder. Da angir du også kredittkortnummeret du vil betale med. Månedsavgiften vil deretter trekkes automatisk fra kortet ditt hver måned. Du behøver ikke betale hele avtalen med en gang. Du betaler kun en måned av gangen.

Jeg har mistet linken til administrasjonen, hva gjør jeg?

Enkleste måten å komme til administrasjonen er ved å gå inn i nettbutikken. Velg et produkt og fjern alt i URL-adressen f.o.m. «.sf» og erstatt det med «.admin».

F.eks. om URL:en for en av dine produkter er:  http://vilkasgroup.egennethandel.se/epages/vilkasgroup.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/2014011301/Products/1002

Så er adressen til din administrasjon:

http://vilkasgroup.egennethandel.se/epages/vilkasgroup.admin

Hvordan endrer/ser jeg mine faktureringsdetaljer?

I administrasjonen kan du endre avtale og betalingsopplysninger. I menyvalget butikkdetaljer finner du følgende:

  • Oppgradere – Her kan du endre butikktype

  • Faktureringinformasjon – Her kan du endre faktureringsdetaljer, kontaktperson, adresse og e-post for betaling.

  • Avtaler – Her kan du se og endre dine avtale- og faktureringsperioder.

  • Fakturering historikk – Her kan du se dine tidligere betalinger. Hvis du betaler med kort kan du skrive ut kvitteringer og endre kortopplysningene dine ved å klikke på "Endre ditt kredittkort".

  • Domene navn – Her kan du se og endre domenenavnet for nettbutikken.

Share on social media