OGOships 3PL-lagertjeneste i Sverige

Fjernlager

OGOship har åpnet et 3PL-tjeneste (tredjepartslogistikkleverandør) med lager i Sverige og tilbyr alle Vilkas kunder en kostnadsfri konsultasjonspakke.

Forventningene fra netthandelskunder øker. Etterspørselen på leveranser på dagen, lave kostnader og transparens øker siden mange store nettbutikker tilbyr bedre og bedre service. Det kan være vanskelig for små og mellomstore nettbutikker å møte disse forventningene, bl.a. på grunn av lavere fraktvolumer.

Månge undersøkelser i det siste viser dette i tall. Som et eksempel i en undersøkelse gjort av “Federation of ecommerce and distance selling” (FEVAD) begrunnes 55% av forlatte handlekurver på for høye fraktpriser og for lite fraktalternativer. En annen undersøkelse gjennomført av kundefokuserte eksperter, "MyCustomer", viste at 60% av de 3000 personene som deltok handlet i en annen nettbutikk enn den de først hadde kikket på når de fant ut at noen andre hadde mer tilltalende og praktiske fraktalternativer.

OGOship gir fantastiske fraktopplevelser

OGOship er en 3PL-bedrift rettet mot nettbutikker, de tilbyr frakt og lagringstjenester, i tillegg til PRO-tjenester med merverdi, før å ha muligheten til å øke veksten. Et nytt lagerlokale har nå åpnet i Gøteborgsregionen og er nå klare til å ta hånd om behovene til alle type nettbutikker, både mindre og de i vekst.

De grunnleggende tjenestene omfatter mottak og lagring av varer, plokk, pakk og frakt til kunder. Sammenlignet med tradisjonelle 3PL-tjenester fungerer OGOship som et unikt nettverk av lager, der kundene hos OGOship i et land, enkelt kan flytte lagerplass til et av OGOships andre lagre ved behov. Dette kan også gjøres med deler av lageret, f.eks. de 10% bestselgende produktene, for å kunne tilby raskere og billigere lokal frakt til sluttkundene i andre markeder.

OGOships pålitlige logistikknettverk tilbyr nettbutikker en unik mulihet til å matche og konkurrere på samme servicenivå som større nettbutikker. Fraktalternativene som kan tilbys sluttkundene i kjøpsrosessen vil være mer tiltalende, og antallet returnerende kunder vil også kunne øke på grunn av bedre opplevelse med leveringen av varene.

På nåværendetidspunkt har OGOship et stort antall kunder fra Finland og andre europeiske land.

Fordeler for Vilkas kunder

OGOship's tjenester er allerede integrert i Vilkas nettbutikkløsning, og det er derfor raskt og enkelt å komme i gang med tjenesten. Det er kostnadsfritt å starte og bruke tjenestene via Vilkas, siden det ikke er noen startavgift, kun kostnad for arbeid utført med f.eks. mottak,lagring og sending av varer.

Vilkas kunder i Norge kan bruke lageret i Gøteborg, men også i lagerlokalene i Finland (Vanda) og Estland (Tallinn) om det er ønsket. Levering til sluttkundene kan gjøres direkte fra lageret og nettverket vokser(flere lagerlokaler skal legges til i nettverket i løpet av 2019).

Som en ekstra tjeneste for alle Vilkas kunder som starter å bruke OGOship's tjenester nå (I løpet av 2018), tilbyr bedriften en kostnadsfri startkonsultasjon hvor OGOship's assistenter kan sørge for “onboarding” og alle nødvendige innkommende leveranseinnstillinger, i tilleg til assistanse ved innstallasjonen. Konsultasjonspakken inkluderer:

  • Opprettelse av konto og “Merchant” hos myOGO (OGOship's backend-system)
  • Opprettelse og håndtering av første innkommande levering (fraktkostnader blir lagt til i henhold til avtale)
  • Support i installasjonen
  • Konsultasjon rundt fraktmetoder for lokal og global leveranseoptimering.

Kontakt OGOship på OGOship.se for mer informasjon. Her kan du se hvodan du legger inn OGOship i butikken.

Share on social media