Integrasjoner med eksterne systemer

Starter No
Mini No
Active No
Pro Yes

Nettbutikken kan integreres, dvs. automatisere informasjonsflyten, med eksterne systemer. Disse systemene kan være f.eks. forretningssystemer, faktureringssystemer, lagersystem osv.

 

Integrering fra eksterne systemer mot nettbutikken (Pro)

Vilkas Group har et av marknedets mest avanserte Web Service-grensesnitt, som kan brukes av tredjepartsleverandører. Grensesnittet er helt åpent og kan brukes til å lese, legge til, oppdatere og slette all kunde-, kategori-, produkt-, pris-, lager- og bestillingsinformasjon.

Web Service grensesnittet kan brukes på butikknivå Pro. Integrasjonsarbeidet utføres alltid av tredjepartsleverandøren, som bygger de nødvendige koblingene mellom det eksterne systemet og nettbutikken. WebService-grensesnittet er en tjeneste med en tilleggsavgift på 480kr/mnd. Hvis du vil benytte deg av WebService kan du ta kontakt med oss (salg@vilkas.no), så kan vi aktivere tjenesten for butikken din.

En oppdatert beskrivelse av WebService-grensesnittet finner du her.

Web Service-grensesnittet er også bakoverkompatibelt. Det betyr at ved utvikling av en integrasjon med èn versjon av grensesnittet, fungerer denne integrasjonen selvom grensesnittet og systemet blir oppdatert til en nyere versjon. Dette sparer kostnader siden det ikke er nødvendig å oppdatere integrasjonen. Det er selvfølgelig også mulig å bruke den nye versjonen av grensesnittet, hvis det har kommet nye praktiske funksjoner.

App med REST API

Som et nytt alternativ, er det også mulig å utvikle app'er som kan tilbys til alle nettbutikker som bruker ePages.

Mer informasjon om dette finnes på ePages' developer-sider: https://developer.epages.com/

Integrering av eksterne systemer i nettbutikken (Enterprise)

Vilkas Group har lang erfaring med integrasjonsprosjekter. Alle funksjonene som har blitt utviklet av Vilkas, for betaling, logistikk, bedrifters bakgrunnssystemer, markedsføring og markedsportale, i tillegg til andre ekstrafunksjoner, er integrasjonsprojekter. Vilkas Group får API-dokumentasjon fra samarbeidspartnere og med det integreres nettbutikken mot eksterne systemer. Flere hundre integrasjoner er gjennomført og har gjort oss til eksperter på området.

Vilkas har fått mye skryt for prosjektarbeidene vi har gjennomført. Dette bekrefter også flere tredjeparter, som kan gi feedback på Vilkas Groups integrasjonskunnskaper og effektivitet. Tilbakemeldingene vi har fått inkluderer bl.a. kundeorientert innstilling, fleksibilitet, rask reaksjonsevne, høyt kunnskapsnivå om egne produkter samt bra transparens i prosjekter.

I prosjekter legger vi spesielt fokus på definieringsfasen. Evnen til å forstå kundenes behov, spesielt ved håndtering av flere forskjellige systemer, oppnås hovedsakelig med mange års professionell erfaring.

Projektene gjennomføres vanligvis med følgende steg, “definisjon - planlegging - utvikling - testing - implementasjon”. Innenfor selve prosjektet kan også iterasjoner gjennomføres for forskjellige funksjoner og egenskaper. Vilkas Group gjør alltid egen testning, men den siste runden testingen og godkjenning gjøres alltid av kunden. Kunden rapporterer feil og/eller brister som oppdages på en avtalt måte, direkte i prosjektsystemet. Vilkas Group utarbeider de nødvendige endringene og sender funksjonene tilbake igjen til kunden for en ny runde testing. Dette gjenntas til systemet er tilfredsstillende og kunden godkjenner systemet.

Transparent prosjektarbeid

Vilkas Group bruker et nettbasert prosjektverktøy som kundens prosjektansvarlige får itilgang til. Alt arbeid som utføres i prosjektet spesifiseres i prosjektsystemet og utviklingen kan da følges i realtid. Hver arbeidsoppgave har èn ansvarlig person. Våre prosjektarbeid er helt transparente mot våre kunder.

Det er enkelt for brukerne å legge til kommentarer og spørsmål prosjektsystemet. Med hjelp av dette systemet blir det avtalte arbeidet alltid gjort og all informasjon om forskjellige funksjoner blir alltid dokumentert, noe som kan komme til nytte i etterkant.

Mer informasjon

I Enterprise-løsningen kan større integrasjoner i tillegg til skreddersydde funksjoner implementeres. Hvis du er intressert i Enterprise-nivå kan du kontakte oss, så forteller vi mer om våre løsninger.

 

Søkeord: integrasjon, grensesnitt, API, lager, regnskapssystemer, ERP, CRM

Share on social media