Etusivu » Support » Kan jeg bruke forskjellige leveringsmetoder for forskjellige land?

Kan jeg bruke forskjellige leveringsmetoder for forskjellige land?

Starter No
Mini No
Active No
Pro Yes

Du kan bruke landsspesifikke leveringsmetoder med "Regioner"-funksjonen. Der kan du sette leveringsområde til innlands, EU-land, land utenfor EU og Alle land i nettbutikken, og sette opp leveringsmetodene så de bare er tilgjengelige i de spesifikke områdene.

Sett opp regioner og tilknytt land

Opprett først regioner ved å gå inn på menyen Innstillinger > Innstillinger for land > Regioner. Angi først navnet på regionen, f.eks. EU og lagre. Klikk deretter på den nye regionen for å velge landene som skal tilhøre regionen, lagre når alle landene du ønsker å inkludere er lagt til.

Tilknytt leveringsmetoder til regionene

Når du har satt opp de forskjellige regionene, kan du åpne leveringsmetodene som du ønsker å bruke i de forskjellige regionene, ved å gå inn på menyen Innstillinger > Levering. Hvis du ikke har opprettet leveringsmetoder enda, kan du gjøre det nå. Velg regionen som du opprettet fra nedtrekkslisten "Tillat for følgende leveringsadresser" og lagre. Når dette er gjennomført er leveringsmetoden kun tilgjengelig for leveringsadresser innenfor landene som er inkludert i regionen du opprettet.

Obs! For at dette skal fungere må kunden kunne velge land for leveringsadressen. Dette kan settes som synlig og obligatorisk under Innstillinger > Handlekurvsinnstillinger > Registrering. For å legge til flere eller fjerne tilgjengelige land, går du inn på Innstillinger > Innstillinger for land > Land.

Share on social media